Wil jij vol zelfvertrouwen de telefoon kunnen oppakken en je droomklant opbellen? Wil je je ideale klant overtuigen dat jij hen kan helpen zonder dat je je een slijmerige verkoper voelt?
Dan is deze swipe kit het ideale startpunt!
Misschien wil je helemaal geen sales calls doen...
Ik snap dat je je onzeker of zelfs bang voelt om iemand onbekend te aan te spreken om hen iets te verkopen. Het voelt heel ongemakkelijk om te denken dat je iemands dag gaat onderbreken om er “zelf beter van te worden”. Je schaamt je misschien zelfs al op voorhand omdat je het gevoel hebt dat je iemand anders gaat manipuleren. En dat brengt je stress die je probeert te vermijden door gewoon geen sales calls te doen.
Maar here's the deal...
Als je klanten wil overtuigen om met jou samen te werken of jouw product te kopen, dan gaat een mailtje het verschil niet maken. We krijgen allemaal al te veel mails. Als de ontvanger jou nog nooit heeft gezien, verdwijnt je mail hoogstwaarschijnlijk linea recta in de prullenmand. Fail!
Een face-to-face gesprek heeft meer impact dan een gezichtsloze mail. Ik heb het dan over effectief langsgaan voor een afspraak of een video call houden.
Body language en expressie – en gewoon al het feit dat je een gezicht kan plakken op de andere – geven je de kans om beter in te spelen op de wensen van je lead en creëren een veel diepere connectie tussen jullie. Deze connectie kan je later verder zetten in je mails.
Sales is a service! Je hebt een morele verplichting om mensen die jouw product of dienst nodig hebben te laten weten dat jij hen kan helpen.
Waarom is dit een goede deal? Omdat je normaal bangelijk veel geld moet betalen voor de waarde die je krijgt in dit aanbod. Gewoonlijk betaal je honderden euro’s voor deze inzichten en voor uitgebreide scripts zoals je krijgt in deze swipe kit.
Vroeger maakte ik altijd een script voor mezelf als ik moest bellen voor de meest “normale zaken”. Alleen zo zorgde ik ervoor dat ik van de eerste poging een afspraak bij de dokter kon vastleggen, meteen de juiste pizza had besteld of mijn probleem had uitgelegd aan een klantendienst. Anders kreeg ik een soort van black-out en moest ik nog eens terugbellen om mijn fouten recht te zetten.
Intussen heb ik mijn angst om mensen te bellen of aan te spreken overwonnen. Ik werkte namelijk een jaar lang als recruiter. Toen moest ik nieuwe klanten binnenhalen door te bellen en een afspraak vast te leggen. Daarnaast belde ik werknemers (vaak op hun werk) om te kijken of ze toe waren aan een nieuwe uitdaging in hun carrière en nodigde ik ze uit voor een gesprek.
Van verlegen muurbloempje naar zelfzekere ondernemer
Ergens ben ik nog altijd het schuchtere meisje dat net van de schoolbanken komt en niet aan mensen met meer ervaring durft vragen of het al tijd is om van job te veranderen en dat ik de ideale vacature voor hen heb.
Maar met de juiste tools en een gefinetuned script kon ik knallen in mijn job. En nu, als oprichter van Say it with words, close ik 90% van de sales calls die ik doe. Mijn sales calls leiden dus 9 van de 10 keer tot een verkoop.
In de Sales Success Scripts Swipe Kit vind je adviezen en tips van sales experts (en van mezelf) om je te helpen meer klanten te overtuigen – te beginnen met een sales call.
Creëer diepere connecties.
Overtuig meer droomklanten.
Close 90% van je sales calls.
Nu is het aan jou. Wat ga je doen?
Status quo
Ga je bang blijven om op je droomklant af te stappen en hen te laten inzien hoe jij hen kan helpen?
Ga je mails blijven sturen waar nooit antwoord op komt omdat ze gewoon niet gelezen worden?
Ga je klanten blijven mislopen aan de concurrenten omdat je niet professioneel overkomt tijdens je sales calls?
Status pro!
Wil je zelfzeker je leads opbellen en hen vertellen over je aanbod en hoe je hen kan helpen?
Wil je afspraken vastleggen met high potentials waarvan de kans groot is dat je hen uiteindelijk tot je tevreden klanten kan rekenen?
Wil je de extra mile gaan voor je leads door hen via mail op de juiste manier op de hoogte te houden van jullie connectie?
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |