Zo veranderde human design mijn leven als zelfstandig ondernemer
Toen ik voor het eerst hoorde over Human Design, dacht ik dat het gewoon weer een nieuwe tool was om mezelf beter te begrijpen, zoals MBTI of het Enneagram. Ik was nieuwsgierig maar sceptisch.
Het begon al bij het feit dat ik mijn geboortedata moest invullen. Ik wist mijn exacte geboortetijd niet, dus moest ik mijn geboortecertificaat opvragen. Toen ik mijn correcte chart had, werd ik overweldigd door het ingewikkeld uitziende resultaat dat werd gegenereerd.
Simpel gezegd: ik begreep er maar weinig van.
Ik ontdekte dat ik een Projector was en dat Projectors niet gemaakt zijn om veel te werken. Maar ik werkte gemiddeld tien uur per dag. Dat klopte dus van geen kanten, dacht ik, en ik legde het concept een tijdje opzij.
Mijn situatie voor Human Design
Voordat ik serieus aan de slag ging met Human Design, voelde ik me vaak waardeloos als ik niet hard werkte. Ik koppelde mijn waarde aan het resultaat van mijn werk, wat ongezond was.
Zo werkte ik bijvoorbeeld gemiddeld acht tot tien uur per dag, ook in het weekend. Ik voelde me niet gelukkig in mijn werk en kreeg migraines en andere kwaaltjes. Ik was net uiteen met mijn toenmalig vriend na een relatie van vier jaar. Ik ontwikkelde een zeldzame UV-lichtintolerantie, waardoor ik niet meer veel buiten kon komen, en mijn identiteit rond reizen was weggevallen. Ik wist niet meer wie ik was en ging mijn waarde koppelen aan mijn werkresultaten.
Wake-up call
In september 2022 kreeg ik een hersenschudding, wat voor mij een wake-up call was. Een paar maanden daarvoor was ik al begonnen met me te verdiepen in Human Design omdat ik me niet op mijn plek voelde als Brand Manager bij een grote uitgeverij. Tijdens mijn verplichte rustperiode, borrelde mijn nieuwsgierigheid terug op.
Ik ontdekte dat ik echt wél een Projector ben en begon mijn werkritme aan te passen aan de zaken die ik las. De zomer tussen mijn job bij de uitgeverij en voor ik ging lesgeven als Marketing Docent in de hogeschool werkte ik alleen aan Say it with words wanneer ik er energie voor had. Ik ontdekte dat ik optimaal functioneerde door in blokken van twee keer twee uur per dag te werken.
Deze hersenschudding kwam na een reeks kleinere waarschuwingen die me lieten zien dat ik terugviel in oude patronen. Het toppunt was dat ik mijn hand verbrandde aan de ovengrill omdat ik snel nog even wilde werken voordat mijn schoonouders kwamen eten. Dit leidde tot tweedegraads brandwonden en uiteindelijk flauwvallen van de pijn. De hersenschudding die ik opliep tijdens deze val duurde uiteindelijk langer om van te herstellen dan de brandwond op zich.
Kort samengevat: er moest duidelijk iets veranderen.
Resultaten na het toepassen van Human Design
Sinds ik mijn Human Design blauwdruk volg, werk ik de helft minder uren (nog zo’n 30-40 uur per week, soms minder) en mijn omzet blijft groeien. Ik werk met klanten en projecten die me beter liggen en mijn welzijn is aanzienlijk verbeterd. Mijn stresslevels zijn gedaald en mijn UV-lichtintolerantie is verbeterd, waardoor ik nu weer buiten kan komen en reizen kan plannen.
Dit alles dankzij de herstructurering van mijn werkwijze en het volgen van mijn natuurlijke energiepatronen die ik beter ben gaan begrijpen door me te verdiepen in mijn persoonlijke design.
De combinatie van Human Design met Marketing maakt het verschil in business
Human Design biedt inzicht in je energie, besluitvorming, sterktes en zwaktes. Het helpt je om optimaal te functioneren in je marketing en business. Dankzij mijn achtergrond in marketing en mijn verdieping in Human Design, kan ik vandaag andere ondernemers helpen om hun marketing meer in lijn te brengen met hun design. Hierdoor vermindert je weerstand tegen marketingtaken en vergroot je de kans op voldoening en succes.
Ik heb geleerd dat het volgen van je Human Design je helpt om je ware zelf te zijn, wat minder vermoeiend is dan iemand te proberen zijn die je niet bent. In het begin kan het zwaar zijn om jezelf opnieuw te leren kennen en te deconditioneren, maar het is essentieel om jezelf te zijn. Door de veranderingen die ik heb doorgevoerd, werk ik nu met meer focus en minder stress, en mijn gezondheid en welzijn zijn verbeterd.
Vraag je Marketing by Design Guide aan
Een Marketing by Design Guide is geen one-size-fits-all benadering. Het is een diepgaande, gepersonaliseerde roadmap dat jou helpt jouw unieke boodschap, talenten en strategie te ontdekken, afgestemd op jouw Human Design. Dit helpt je om te voorkomen dat je in dezelfde valkuilen valt als veel andere ondernemers die deze inzichten niet hebben. Bestel je Guide hier.