3 fouten die jij maakt met content creatie

Soms heb je van die dagen dat het veel moeilijker is als anders om creatief te zijn en nieuwe content te maken.

Het is ook allemaal niet zo makkelijk, hé, met de coronatijden en alle extra aandacht die je moet besteden aan veiligheid, hygiëne enzo. Het neemt veel van je beschikbare aandachtspanne in beslag.

Maar ik besef ook dat dit niet de enige reden is.

Er zijn namelijk 3 grote fouten die iedereen wel een maakt als het aankomt op content creatie.

Misschien herken jij je momenteel ook wel in een van deze punten?

3 fouten die jij maakt met content creatie

1. Bang zijn om je open te stellen

Om eerlijk te zijn, heb ik het tijdens de eerste twee covid lockdowns echt niet makkelijk gehad. Ik heb te veel hooi op mijn vork genomen. Ik ben geen opgever en wil altijd mijn beloftes nakomen. Dus doe ik al het werk zonder te klagen en zet mezelf op de tweede, derde of vierde plaats.

Ondertussen was ik grotendeels technisch werkloos in mijn vaste job en kon ik het verloren inkomen amper goedmaken doordat ik zelf ziek was (ik heb (waarschijnlijk) zelf Covid-19 gehad, al waren er op dat moment niet genoeg testen beschikbaar om er zelf een te kunnen laten uitvoeren).

Ik was nog maar net weer genezen en ik zat al midden in de lente/zomer launch van de Inspiratiebommekes. Ik heb niemand durven vertellen hoe moeilijk ik het had om alles rond te krijgen. Hoe kan dat ook, want tijdens een launch moet je toch net tonen hoe goed je bezig bent? Dat is toch hetgene dat vertrouwen schept bij je kopers?

Deze blog is dan ook een poging om mezelf hierover open te stellen.

Misschien heb jij ook wel iets in je leven momenteel dat een enorme impact heeft maar dat je niet durft te delen?

2. Jezelf vergelijken met anderen

Er zijn verschillende manieren om jezelf te vergelijken met anderen: positieve en negatieve. En met “jezelf” bedoel ik echt wel je zaak of professionele activiteit. Jij bent je zaak niet (tenzij je echt een personal brand hebt, als influencer bvb.).

Positieve manieren om jezelf te vergelijken houden onder andere in:

  • concurrentie-analyse
  • markt/industrie-analyse
  • inspiratie opzoeken
  • opportuniteiten spotten

Negatieve manieren om jezelf te vergelijken kunnen bijvoorbeeld zijn:

  • onzekerheid opzoeken
  • focussen op irrelevante elementen (zoals vanity metrics)
  • iemands ideeën kopiëren

Als je dan toch bij anderen gaat kijken, zorg er dan voor dat je dit doet met een duidelijk doel voor ogen. Zo voorkom je dat je in een negatieve vergelijkingsspiraal terecht komt.

3. Binnen de lijntjes kleuren

Als je doet wat iedereen doet, dan zal je er zelden uitspringen. Ze zeggen wel eens “de eersten zijn de besten” en als het aankomt op originaliteit is dat wel een beetje zo. Ik zei het hierboven al: maar iemand na-apen heeft geen enkele zin.

Wat jouw content net succesvol zal maken in de toekomst, is wanneer het uit jezelf komt. Jij bent uniek en je content is dat best ook.

Laat je zeker inspireren door verschillende bronnen, maar maak het je altijd eigen. Doe anders, zo spring je in het oog. Stop met altijd binnen de lijntjes te kleuren en doe je eigen ding!

Ten slotte, als ik mag, wil ik je vertellen dat de Inspiratiebommekes  kunnen helpen met elk van deze fouten met content creatie.

1. Er zijn bommekes die je ideeën geven om jezelf open te stellen, zodat je aan die know, like and trust factor kan werken die ervoor gaat zorgen dat jouw ideale klanten je gaan vertrouwen.

2. De bommekes zijn het bewijs dat, zelfs wanneer twintig of meer mensen hetzelfde content idee gebruiken, het resultaat altijd anders is als je er je eigen, authentieke draai aangeeft. En dat hoeft, met een beetje hulp, helemaal niet zo moeilijk te zijn!

3. Huidige abonnees zijn het er over eens dat de Inspiratiebommekes je nieuwe inzichten en invalshoeken geven om je content opnieuw en opnieuw in een uniek jasje te stoppen. Je hebt veel meer creativiteit in je dan je misschien zelf beseft!

Aangezien je maar twee keer per jaar kan instappen in de Inspiratiebommekes is de kans groot dat je momenteel op de wachtlijst botst. Iedereen op de wachtlijst kan vijf gratis bommekes testen. Zo weet je meteen of ze ook voor jou zouden werken.

Maar ik ben benieuwd: herken jij jezelf in een of meerdere van deze fouten? Stuur me een DM op Instagram (@sayit.withwords) en laat het me weten 🙂

One thought on “3 fouten die jij maakt met content creatie

Reacties zijn gesloten.