Content Struggles: belemmerende gedachten rond content creatie
Wanneer je content maakt, twijfel je dan soms aan jezelf?
Zo van: Is dit niet te…
… saai?
…lang?
…kort?
…voor de hand liggend?
Vul gerust verder aan als je je hierin herkent 🙂
We zijn allemaal wel eens onzeker of onze captions, blogs, video’s, podcasts, nieuwsbrieven enz. wel genoeg interessante inhoud hebben.
Onlangs halveerde ik de maandelijkse nieuwsbrief voor mijn werkgever omdat ik het gevoel had dat niet iedereen alles las. Sindsdien is onze open rate gestegen met 10%.
4 tips tegen jouw belemmerende gedachten rond content creatie
Hier zijn enkele truth bombs die ik zelf ook heb ervaren de afgelopen jaren:
1. Je kan een tekst of eender welke content zo lang of zo kort maken als je wil. Zolang je je publiek maar geboeid kan houden.
2. Je kan zoveel of zo weinig afbeeldingen gebruiken als je wil. Zolang je content maar visueel aantrekkelijk genoeg is voor je publiek.
3. Je kan schrijven over wat je wil. Zolang het maar gaat over iets dat je publiek interesseert.
4. Je kan de toon en woorden in je tekst zeker zelf kiezen. Zolang je publiek zich maar aangesproken voelt en je boodschap begrijpt.
Begrijp je waar ik naartoe wil?
Je content is pas kwalitatief als het over iets gaat en op zo’n manier wordt gebracht dat het exact is wat je doelgroep wil zien.
En daarvoor moet je je doelgroep goed (leren) kennen.
Omdat ik weet dat dat niet altijd eenvoudig is, heb ik hiermee rekening gehouden in de Inspiratiebommekes. In verschillende bommekes, daag ik je uit om na te denken over de interesses, challenges, dromen van je doelgroep. Ik geef je ideeën om te weten te komen wie jouw ideale volgers zijn.
Ik nodig je in elk geval ook uit om over de truth bombs hierboven na te denken en te bekijken of je op de goede manier bezig bent.