Content Struggles: hoe blijf je origineel uit de hoek komen?

Een van de vaakst voorkomende content struggles die mijn volgers beleven op vlak van content creatie is origineel uit de hoek blijven komen. Maakt niet uit of het nu voor een blog, social media, video, podcast… is. Hoe zorg je ervoor dat je na een tijdje niet het gevoel hebt dat je in herhaling valt?

Als jij je in deze content struggle herkent, zie je maar dat je niet alleen bent!

Hoe blijf je origineel uit de hoek komen?

Als je je eigen zaak hebt of al een tijdje voor hetzelfde bedrijf, dezelfde klant, of hetzelfde product marketing doet, val je soms zonder ideeƫn.

Hoe blijf je dan origineel uit de hoek komen als je steeds over hetzelfde moet vertellen?

Oh, het is zo herkenbaar!

Elk jaar in januari ervaarde ik hetzelfde als ik de content kalender opmaakte voor het komende jaar bij mijn werkgever.

Hoe slaag je er nu in om over hetzelfde product voor het Xde jaar op rij origineel te blijven en niet in herhaling te vallen? Hoe steek je dezelfde boodschappen en onderwerpen telkens weer in een nieuw jasje?

Wel, ik heb geleerd dat er verschillende dingen zijn die je kan doen. Hier zijn enkele tips die al voor mij hebben gewerkt:

1. Repurposing

Heb je ooit al een blog, artikel, powerpoint, infographic, video, blog post… gecreĆ«erd, waar je nog geen varianten voor hebt gemaakt op social media of Ć©Ć©n van de content types die ik net heb vermeld, dan is dit een uitstekende plek om te beginnen!

Het is bijvoorbeeld niet omdat iemand elke week jouw blogs volgt, dat jouw Facebook volgers ook al weten wat jij in jouw blog vertelt!

Zorg voor een uitwisseling van alle content op al jouw kanalen. Pas het formaat en de formulering aan aan het kanaal waarop je het deelt. Als je dus een blog of video hebt gemaakt met een lijst van vijf puntjes, dan kan je elk puntje delen als een tip op Facebook en Instagram.

2. Ander perspectief

Bekijk je bestaande content eens vanuit een ander perspectief. Als je al content maakte met tips om origineler te zijn met je content bijvoorbeeld, draai het dan eens om. Dit kan bijvoorbeeld worden: Vijf redenen waarom jij geen nieuwe content ideeĆ«n kan verzinnen. Easy peasy šŸ™‚

3. Inspiratiebommekes

Mijn eigen momenten aan gebrek aan inspiratie leidde me tot het creĆ«ren van deĀ Inspiratiebommekes. Het is een databank vol contentideeĆ«n. Elke dag ontvang je een volledig nieuw, strategisch content idee. Geen elke dag is hetzelfde. Als je gevraagd wordt om jezelf te introduceren aan je publiek, dan zal je dat dus geen twee keer op dezelfde manier doen.

De Inspiratiebommekes zijn er om je te helpen inspiratie te vinden. Ze geven je dagelijks concrete tips en voorbeelden om origineel uit de hoek te komen, ook met onderwerpen die je al eerder had gedeeld!

Wil jij wel een inspiratiedatabank achter de hand hebben om op terug te vallen als je even niet weet wat te posten? Reken dan op de Inspiratiebommekes!

2 thoughts on “Content Struggles: hoe blijf je origineel uit de hoek komen?

Reacties zijn gesloten.